2013. május 29., szerda

Amerikabol jottem, mestersegem cimere: SOROZAT FUGGO (I.resz)

Elore is elnezest szeretnek kerni az ekezetnelkulisegert, remelem senkit nem fog nagyon zavarni :)

 Szoval sorozatok... ez egy olyan szo szamomra, ami hatalmas jelentessel bir, mint masoknak a csokolade, vagy akar a szerelem.( Zsucinak peldaul Daario Naharis) Meghallod, es maris egy kellemes erzes veszi urra magat rajtad.



Kattints a tovabbra a folytatashoz!


 9 eves korom ota tanulom az angolt, mindig kuzdottem vele, mindig ilyen kis epphogy harmas voltam, amig meg nem kaptam a hatosztalyos gimiben a vilag legjobb fej tanarjat. Huszoneveiben jaro, sorozatfuggo pasi volt, szoval a legjobbtol tanultam. Akkor eppen a Lost volt a divat, es megkertem,hogy irja ki nekem DVD-re. Hetekig harcoltunk, mert azt mondta, hogy van egy sokkal jobb sorozata, probaljam meg eloszor azt. En meg persze roppant okos voltam, azt sem tudtam mirol van szo, de azert ellenkeztem ezerrel ("kislanyom,kostold meg nagyon finom-nem!-dehat azt sem tudod milyen ize van!-akkor sem kell" esete) Aztan egyszer vegre belementem. Es akkor megvaltozott az eletem. Most nevettek biztosan, hogy mennyire tulzok.. pedig nem! Szoval ez a sorozat a Prison Break volt.. Teljesen fuggo lettem, en vezettem Wentworth Miller elsoszamu magyar honlapjat, es teljesen a rabjava valtam a sorozatnak ( es estenkent pedig a legromantikusabb almokat szottem Wentrol, ahogy majd egyszer belem szeret, es majd egy Los Angelesi jotekonysagi galan hogyan talalkozik ossze a szemunk es langol fel a szerelem koztunk..-15 eves voltam.)
Egy ev alatt eszrevetlenul megtanultam angolul, mert feliratosan neztem. Eszre se vettem, de a kis hulye, nyelvekhez nulla agyammal megtanultam kozepszinten angolul, anelkul, hogy egy konyvet is kinyitottam volna. Aztan elkezdtuk hetente egyszer oran a 24-et nezni angolul, angol felirattal, az volt a kovetkezo amire rakattantam. Aztan One tree hill, aztan a Lost ujra. Es azota nincs megallas.
Hogy miben valtoztatta meg az eletem a sok sorozat?  A legfontosabb az, hogy felsofokon megtanultam angolul, aminek pedig a mostani iskolamat koszonhetem, az iskolanak meg peldaul azt, hogy megismerhettem Zsucit es meg millio mas dolgot. Aztan rengeteg mindent tanultam sorozatokbol.. A One tree hillbol a baratsagrol, szerelemrol, emberi kapcsolatokrol; a Prison Breakbol a logikarol, es arrol, hogy a csalad mindennel fontosabb; a  The Americans-bol a tortenelemrol; 24-bol a politikarol, es meg sorolhatnam itt orakig.. Miutan nagy sorozatos voltam, sok-sok gyonyoru orszagot lattam a kepernyon, kulturakat, kulonbozo eletstilusokat, es ez arra kesztetett, hogy en is be akarjam jarni a vilagot, es mar eltem ket masik orszagban, es jovore valoszinuleg jon a harmadik a szakmai gyakorlatom alatt, USA a cel.

Az itt felsorolt sorozatok azok, amiket en is imadok es nezek minden heten. Ezeken kivul meg neztem jo sokat, de ami annyira nem jott be, arrol nem fogok irni. (pl. a most divatos Once upon a time nekem egy halal unalmas sorozatkent jott le sajnos)

Akkor kezdjuk!:)


ALAPOK:

Ezek azok a sorozatok, amiket ha nem lattal, nem mondhatod el magadrol, hogy nagy sorozat szakerto vagy. Nem, es pont. Ezek az alapmuvek.


Prison Break(2005-2009)

imdb rating: 8,5






port.hu:

"Michael Scofield reménytelen ember egy reménytelen helyzetben. Bátyját, Lincoln Burrowst bűnösnek találják egy brutális gyilkosságban, és a Fox Riveri Fegyházban várja a kivégzését. A bizonyítékok ellenére Michael hisz bátyja ártatlanságában. Mivel Lincoln szabadulására semmi remény, az óra pedig ketyeg a kivégzésig, Michael fegyveres rablást követ el egy bank ellen, hogy ő is sittre kerüljön a bátyja mellé. A terve őrültség, de beválik: a börtönt belülről alaposan kiismerve, mérnöki zsenialitása segítségével megpróbálja megszöktetni Lincolnt a fegyházból.


A filmsorozat minden részben feltár egy újabb kirakós darabot, hogyan viszi véghez Michael merész tervét, hogy a háttérből irányítva fényt derítsen az országos méretű összeesküvésre, aminek bátyja is az áldozata lett."



Ez a sorozat tokeletes. Szamomra a vilag legjobbja. Olyan csavarok vannak benne, kapkodod a fejed ezerrel, a legizgalmasabb sorozat szerintem. Imadni fogjatok, ezt biztosithatom.





24 (2001-2010) + egy uj evad 2014 majusaban. Sirtam mikor megtudtam.

imdb rating:8,4





  Grr... Jack Bauer... hat igen, szerintem nincs olyan ember a vilagon, aki rola nem hallott volna meg. Eskuszom, meg a nagymamam is ismeri, es nem csak azert mert szeretek I love Jack Baueres poloban fesziteni. Azt tudtatok, hogy a 24-nek akkora a kultusza, hogy az USA-ban konkretan egyetemeken oktatjak es hasznaljak fel a sorozatot a terrorelharitast tanuloknak? Komolyan.

port.hu:

"A történet 24 óra alatt játszódik, nulla órától éjfélig, s minden egyes epizódja - a valós idő szerint - egy-egy óra történéseit öleli fel. A főszerepében Kiefer Sutherlandet láthatjuk, aki versenyt fut az idővel, hogy ellenfelét még időben megállítsa."


  Szoval minden evad 24 orat dolgoz fel, egy resz egy orat. Terrorizmusrol szol, politikarol, cselszovesekrol, nincsen unalmas perc az egesz sorozat alatt. Hihetetlenul izgalmas, es fuggove tesz!!!!


IMADOM.




LOST(2004-2010)

imdb rating: 8,3






port.hu:

"Egy repülőgép-szerencsétlenség 48 túlélője egy trópusi szigeten harcol az életben maradásért. A szigeten rekedtek között vannak barátok, ismerősök és ellenségek, ám csakis együtt képesek felvenni a harcot a dzsungel mélyéből eredő fenyegetéssel. Ez az izgalmas, minden percében misztikus és félelmetes kaland az emberekből a legjobbat vagy talán épp az ellenkezőjét, a legrosszabbat hozza ki."


Ez a sorozat nagyon durva. Semmit nem ertesz, es ha megkapod a valaszt egy kerdesre, akkor az 15 ujat hoz magaval. Ennek a sorozatnak a legnagyobb a WTF faktorja szerintem..Zsenialis, erre nincs mas szo,es ertelme sincs tovabb taglalni a temat, ezt latni kell.








SITCOMS:



Szitkom:szituacios komedia (20-23 perces sorozatreszek)


RAISING HOPE(2010-)

imdb rating:7,9


 Szerintem a letezo legviccesebb sorozat. Egy nagyon bolond csaladrol szol, penzugyi gondokkal. A fiuk egy este osszegabalyodik egy csajjal, akirol kiderul, hogy sorozatgyilkos. A csajt halalra itelik, de elotte meg megszuli a gyereket, hiszen terhes lett Jimmytol. A kisbaba a csaladhoz kerul, es az o eletukrol szol, es a mindennapjaikrol, es arrol hogyan kuzdenek meg az uj helyzettel. Jimmy apukaja a legviccesebb, sokszor sirok a nevetestol:)





SUBURGATORY(2011-)

imdb rating:7,1



  Ez a masik kedvenc sitcomom. New yorki apuka es lanya kertvarosba koltozik, ahol mindenki gazdag, elkenyeztetett, sekelyes es butacska. Az o eletukrol szol, es hogy hogyan probalnak atallni Manhattan utan a Chatswini eletre.Azok a karakterek, akiket eloszor utalsz, gyulolsz, gitarral verned fejbe oket, egy ido utan a kedvenceidde valnak, mert mindenkinek megmutatjak a szeretheto oldalat is... nagyon vicces, tenyleg ajanlom:)


MODERN FAMILY(2009-)

imdb rating:8,6







  
   USA legnepszerubb sitcomja. Nem veletlenul! 3 csaladrol szol, van koztuk ket meleg ferfi, egy oregebb pasi (Al Bundy!) meg szexi fiatal kolumbiai felesege, es egy nagy csalad 3 gyerekkel, szigoru anyukaval,bolond apaval(rola irtam a parkapcsolatos postomban, ha emlekeztek esetleg!).
Szeretheto es nagyon vicces sorozat.



2 broke girls(2011-)

imdb rating:6,8




 Ket csajszirol szol a sorozat, Max es Caroline. Caroline egy nagyon gazdag csalad tagja volt, amig apja bortonbe nem kerul, o meg az utcara. Jelentkezik pincernonek egy tipikus amerikai "etkezdebe", ahol Max is dolgozik. O nagyszaju, ironikus, belevalo csaj, es persze egybol utalja Carolinet. Aztan megis baratok lesznek, es azon dolgoznak, hogy megnyithassak a kozos cukraszdajukat, ahol muffinokat akarnak arulni.
Imadom ezt a sorozatot, tarsadalomkritikabol otos, hatalmas beszolasok vannak benne :)


Family Guy(1999-)

imdb rating:8,4

 Szerintem ezt senkinek nem kell bemutatni :) Sok embernek nagyon nem jon be a sorozat stilusa, en imadom, de teny, hogy ez nem mindenkinek johet be, valakinek tul sok es tul bunko. Imadom a politikai vicceket, ahogyak a celebek kifigurazzak, osszessegeben egy tarsadalomkritikus sorozat ez, aki az ilyenek szereti, annak ajanlom.






AMERICAN DAD(2005-)


imdb rating: 7,3


 A Family guy keszitojenek az erdeme ez a sorozat is. Roger (o egy foldonkivuli kis ize) a vilagon a legeslegeslegkedvencebb sitcom karakterem, mar csak miatta is megeri nezni az American dad-et!







Community(2009-)

imdb rating: 8,6





 Egy amerikai foiskolan jatszodik a sorozat, ahova idosebbek-fiatalabbak vegyesen jarnak, ugynevezett "community college", ezekre a helyekre sokkal konnyebb bejutni, olyan, mint itthon az OKJ.
Rengeteg teljesen kulonbozo ember kerul ossze, elkezdenek egyutt spanyolt tanulni, es egyre kozelebb kerulnek egymashoz, es nagyon jo baratok lesznek.

Ez a sorozat hihetetlenul vicces, minden pillanatban fogod majd a hasad a nevetestol:)

UPDATE: amikor a postot irtam, meg csak par reszen voltam tul. Most viszont 1 het alatt ledaraltam 3 evadot. Imadom, ez a legeslegviccesebb sorozat, eskuszom nektek!!!!!!!!!!!!!!



SCRUBS (2001-2010)

imdb rating: 8,5





 Korhazi sorozat, de ettol fuggetlenul nagyon vicces. Persze, a kornyezet hozza magaval a szomoru pillanatokat is, de ettol lesz jo ez a sorozat. Rengeteget lehet nevetni, meg tanulni baratsagrol, szerelemrol, csaladrol es magarol az eletrol.





  Az abszolut orok kedvenc termeszetesen a Friends, mai napig is nezem, megvan az osszes evad, es mindig elkezdem, ledaralom a 10 evadot ket honap alatt, tartok 2 honap szunetet, es kezdem ujra. Nagyon hianyzik, es remelem lesz film belole :)

 Ezen kivul van meg par sitcom amit nezek, es nagyon szerettem oket, de megromlott a minoseguk, ezert nem szeretnek ajanlot irni roluk, de nezzetek utana, ha erdekel titeket:

How I Met Your Mother (mar 2 eve abba kellett volna hagyni, mostmar nagyon eroltetett szamomra Elotte nagyon jo volt persze!.)
The Big Bang Theory (szinten Elso 4 evad zsenialis!)
New Girl ( elso evad nagyon jo lett, masodik mar nem tetszett, kicsit eroltetett)
Happy Endings (ugyanez, elso evad kezdesnek tokeletes, aztan valami elromlott a gepezetben)
Two and a half men (Charlie Sheen nelkul semmit nem er)

+ Dont trust the bitch in apartment 23 ( sajnos kaszaltak, de azt a par reszt ami kijott, erdemes megnezni!)



Kedvenc parom :)


MY LIFE




 Ennyit a szitkomokrol, biztos vagyok benne, hogy meg kihagytam parat, de annyit nezek, hogy nem tudom mar en sem fejbol felsorolni az osszeset :D Ha valami meg eszembe jut, ki fogom egesziteni. Holnap pedig a dramakat mutatom majd be, az sokkal hosszabb lesz, ezert szedtem ket reszre ezt a postot.

Ti milyen vigjatek sorozatokat neztek? Melyik erdekel titeket esetleg?:))


Sok puszi, Reka

ui: Nehany kepet nekem homalyosan jelenit meg a monitor, a tablegepemen es a sajat laptopomon viszont szep es elesek a kepek. Remelem nektek is jo, ha nem akkor kerlek szoljatok es megprobalom kijavitani:)

8 megjegyzés:

  1. Nem szeretem a sitcomokat, Friends és társai kifejezetten irritálnak, ennek ellenére végigdaráltam az Egy rém rendes családot(gyerekkori kedvenc), most meg az új favorit a Modern Family. Cam a legkedvencebb :)))
    Family Guy-t is végignéztem, nagyon jó -rajzfilm- :)), bár sok utalás van olyan dologra, amit csak az ért, aki amerikai .
    Többit nem láttam, kivéve Prison Breaket, ami nagyon bejött, aztán amiután megszöktek unalmassá vált, 4. évadot be sem fejeztem, már nem kötött le :(
    Amúgy nagy sorozatfüggő vagyok én is, képben vagyok Mentalistával, Castle, Criminal Minds, Grace klinika, PLL, stb stb. :D
    Ééés így a végére ajánlom figyelmedbe a TOUCH c. sorozatot Kiefer Sutherlandel. Bár 2 évad után lefújták, szerintem kifejezetten jóra sikeredett főleg az első évad, yammm.
    Horrorimádóknak pedig az American Horror Story kötelező! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen ezekrol mind holnap lesz szo:) Touch nekem is tetszett, sajnalom,hogy kaszat kapott.. American Horror Storyra meg nincsenek szavak...:D

      Törlés
    2. FRISS HIREK: http://www.nlcafe.hu/szabadido/20130603/american-horror-story-magyarorszag-premier/
      :)

      Törlés
  2. Én a Gyilkos elmékre voltam/vagyok rákattanva, meg Döglött akták....és persze végignéztem a Jóbarátok összes részét is,nagyon szeretem :) (és a LOST-(o)t is láttam)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Lostért piros pont jár! :D A Jóbarátoknak nincsen párja, igaz?:)

      Törlés
  3. (Eloszor is, szia, mint uj olvasod :D)

    Teljesen egyetertek a HIMYM-rel kapcsolatban. Annyit ertek el, hogy megutaltam Robin karakteret. Viszont nem tudom nem szeretni oket, muszaj neznem. :D

    VálaszTörlés